Over Connect

Connect werkt met kleine klassen en meerdere medewerkers per groep

Naast de leervakken is er extra aandacht voor sociale – en studievaardigheden. De zorgcoaches binnen Connect zijn inzetbaar voor de jeugdhulpverlening. Op deze manier werken het onderwijs en de jeugdhulpverlening samen op één locatie, met en rondom de leerling.

Mentor

‘De mentor is op de hoogte van al het reilen en zeilen in de klas. Ik voer individuele gesprekken met de leerlingen en weet wat er speelt. Als mentor ben ik verantwoordelijk voor de leerstof. Ik heb het overzicht over wat er wanneer gemaakt moet worden. Ook ben ik het eerste aanspreekpunt voor ouders. Het is fijn dat we met zulke korte lijntjes werken.’

Leerling

‘Ik volg onderwijs bij Connect. Ik ervaar meer rust als ik weet waar ik aan toe ben. Met de ondersteuning van de mensen om mij heen werk ik aan een mooie toekomst.’

Docent

‘Als de leerlingen ’s morgens binnenkomen zie ik meestal al hoe het met ze gaat. Daar probeer ik dan op in te spelen. Ik vind het belangrijk om structuur te bieden, een veilig klimaat te creëren in de klas en om er voor te zorgen dat de leerlingen zich gezien voelen.’

Onderwijs-ondersteuner

‘Mijn werkdag ziet er nooit hetzelfde uit. Ik ondersteun de docent in verschillende taken, help leerlingen met hun huiswerk, begeleid leerlingen naar praktijkles en ben betrokken bij allerhande voorkomende zaken in de klas’.

Directeur

‘Als directeur ben ik verantwoordelijk voor de gehele voorziening van Connect. Ook ben ik verantwoordelijk voor de invulling van het onderwijskundig en jeugdhulpbeleid. Verder draag ik zorg voor een veilig klimaat voor zowel de leerlingen als de collega’s, en geef ik leiding aan ons mooie team.’

Vakdocent

‘Ik kom vanuit de stamschool naar Connect. Ik geniet ervan om mijn vakkennis over te dragen en leerlingen te begeleiden op weg naar hun examen.’

Coördinator Onderwijs-ondersteuning

‘Ik zorg ervoor dat de juiste interne en externe ondersteuning en hulpverlening wordt geboden aan de leerling, zodat de leerling tot leren kan komen. Samen met de leerling en de ouders stellen we een Ontwikkelingsperspectief Plan (OPP) op. Ik geniet ervan als een leerling aan het roer staat, en met de juiste hulp en ondersteuning om zich heen, in staat is om zich te ontwikkelen.’

Zorgcoach

‘Als zorgcoach ben ik, buiten de klas, betrokken bij de leerling. Wij geven begeleiding en ondersteuning op het gebied rondom AD(H)D, ASS en sociale vaardigheden. Daarnaast bieden wij de leerlingen de ruimte om te ontprikkelen. Wij werken aan de doelen die zijn opgesteld in het OPP. Dit in samenwerking met docenten en betrokken hulpverlening. Ook bieden wij diverse trainingen aan.’